Valokuvakilpailu Kesä 2020

Heta Lindberg
Tuomaristo: Voikukka oli voimakkaan keltainen, kukan heteet nousivat terävinä esiin kuvan keskeltä. Kesäinen voikukka oli kuvattu rohkeasti suurena keskelle kuvaa.
Heta Lindberg
Henni Tuominen
Kaisa Karppila
Tuomaristo Komea hevonen, jossa näkyy liike. Kuvaaja on uskaltanut mennä lähelle hevosta ja saanut sen sulavat ja voimakkaat piirteet vangittua hienosti kameralla. Rakennukset takana luovat hienon perspektiivin ja upeat pilvet luovat tilan hevosen ympärille.

Työ palkittiin stipendillä.
Helmi Mäkelä
Tuomaristo: Rannan hiekka ja taka-alalta saapuva aalto, kuvan keskellä oleva terävä alue.. Kirkas valo välkehtii vedessä ja hiekassa.

Helmi palkittiin hienosta kuvasta stipendillä.
Elvi Simola
Tuomaristo: Kuvissa oli mukavia kesäisiä asetelmia. Kesään liittyviä asioita oli hienosti otettu esille. Suklaamustikka-annos oli erityisen herkullisen näköinen. Koira oli saatu myös hienossa asennossa kuvaa. Varvastossuasetelma oli mielenkiintoinen:kesän asiat vaaleanpunaisen harson läpi. Saippuakuplat terävinä. Voikukka pirteä ja terävä. Elvi oli onnistuntu saamaan kuvistaan teräviä. Kuvat olivat hyvin suunniteltuja ja asemoituja.

Elvin työt palkittiin stipendillä.
Elvi Simola
Heikki Tuominen
Tuomaristo: Järvimaisemassa tuntui veden liike, pienet aallot menivät ristiin rastiin. Syvän sininen järvi ja taivas yhdistyivät hienosti.
Nella Toiva
Tuomaristo: Maalauksellinen järvimaisema. Edessä terävä kivikko keltaisine kukkineen, takana vähemmän terävä lampi kuin öljyvärillä maalattu. Kaunis maisema.
Nella toiva
Matias Kuosmanen
Tuomaristo: Kesän iloa! Poika on rennosti ja luontevasti keskellä kuvaa. Kuva on terävä ja siinä on hauska aihe.
Samuel Salminen
Tuomaristo: Kukkiva omenapuu, kivi ja vanha aitta olivat kaunis yhdistelmä. Aitan punainen ja omenan kukkien valkoinen toivat hienon kontrastin. Alimpana kova painava kivi pehmeän ruohon ympäröimänä.
Oona Toiva
Tuomaristo: Oonan valkoiset kukat oli hyvä kuva. Siinä on terävyyttä ja kukat täyttivät ihanasti koko kuvan alueen.
Simo Hirvonen
Tuomaristo: Kuvissa oli tärkeitä kesäasioita: ruohonleikkuri ja kissa. kissa ja aidattu kasvi olivat hyvin tarkennettu. Kasvi itse oli tarkka ja taustalla oleva auto taas sumea, Hyvä! Kissakuvassa oli toimintaa: Kissa tutki jotain nokkosen alla, vai oliko syömässä. Kuva sai siis katsojansa ajattelemaan mitä onkaan meneillään.
Minttu Airola
Tuomaristo: Mintun kuvissa parhaat olivat kesäiset omakuvat. Minttu nurmikolla rentoutuneen näköinen, onnellinen Minttu ja maailma sopivasti kallellaan. Hyvä otos! Laiturilla oli aurinkoisen ja kuuman tuntuista, se välittyi kuvasta. Kukkiva pensas oli terävä ja selkeä.
Minttu Airola

Raudanmaan nuorisoseura järjesti valokuvauskilpailun, jonka aiheena oli kesä.

Kilpailuun lähetettiin monia erittäin hienoja töitä.

Kilpailun tuomareina toimivat Leenamaija Raukola sekä Jussi Tanila.